collaboration project | nyfw review by sophia rosa

images via style.com 
Marc by Marc Jacobs
Simply just looking at the collection takes me back to a different era, one where women tucked their shirts in and bright, colorful patterns were the rage. It almost transports me back to the 70s with the style of each piece and the simplicity of it all. 70s business chic. The men look classy and elegant, and loud, but not too loud, and the women hold a dramatic air to them, one achieved only by the magic of velvet blazers and high-waisted skirts. Each pattern is as simple and classic as the last and each blouse, each blazer, each pair of pants looks delicately and artfully done. I think the collection itself is fabulous and kuddos to Marc!

Con sólo mirar la colección, me transporto a una época diferente, donde las mujeres usaban camisas adentro y cuando las estampas brillantes y coloridas estaban de moda. Casi que me transporta a los 70s con el estilo de cada pieza y con la sencillez general. Los hombres se ven elegantes y algo llamativos, pero lo justo, y las mujeres tienen un aire dramático, logrado solo con blazers de terciopelo y polleras tiro alto. Cada estamp estam simple y clásica como cada camisa, cada blazer y cada pantalón que se ven delicados y artísticos. Creo que la colección en si es fabulosa y kuddos a Marc!


images via style.com 
Marc Jacobs
The collection for Marc Jacobs almost reminds me of Marc by Marc Jacobs in the sense that it gives off that sort of business-y vibe, but yet, at the same time, both are almost entirely different. Where Marc by Marc Jacobs was vintage, with that 70s feel, Marc Jacobs holds this newfound modernness to it all from the shiny curve of each brightly colored fabric to the flaw free posed high around each model's neck. While it seems I can't help but to play association games when it comes to fashion, Jacobs' Fall '13 Collection makes me think of The Great Gatsby meeting Brave New World; that old world, Roaring 20s era fashion meeting the modern, mechanical feel of the present. Again, a wonderfully designed collection.

La colección de Marc Jacobs casi me recuerda Marc by Marc Jacobs, en el sentido que desprende ese vibra ejecutiva, sin embargo, al mismo tiempo, ambos son casi totalmente diferentes. Cuando Marc by Marc Jacobs fue vintage, con un sentimiento setentoso, Marc Jacobs tiene esta modernidad recién descubierta desde la curva de cada tela brillante hasta la elegancia de los cuellos de las modelos. Por más de que no pueda para de asociar cosas con la moda, Jacobs Collection 13 me hace pensar en "The Great Gatsby" mezclado con "Brave New World": el viejo mundo, la moda de los años '20 mezclado con la vibra mecánica actual.Una vez más, una colección maravillosamente diseñada.
images via style.com 
3.1 Phillip Lim
The colors are cold and dark, the contours of each jacket or coat seem sharp and brisk, each asymmetrical sweater or pair of leather leggings give off that familiar industrial feel and I absolutely adore all of it. I feel like that this collection is my ultimate favorite out of all I've seen for Fall 2013 Ready To Wear. I'd wear probably each piece in the flash of a heartbeat. Even the simple accessories (the flawless leather bags, the thigh high brown boots, the simple elegance of the strappy stilettos) make me utterly happy. As I've said before, me and association go hand and hand and Lim's FLAW FREE collection makes me think of Seattle 1990s grunge era, with the leather detailing, the oversized sweaters, the use of dark flannels, and the entire dark color-scheme throughout. This has to be one of my favorite runway collections BY FAR, furthering my mentality that Phillip Lim is simply a fashion god. 

Los colores son fríos y oscuros, los contornos de cada chaqueta o abrigo parecer fuertes y enérgicos, cada suéter asimétrico o un par de polainas de cuero emiten una sensación industrial y adoro eso. Siento como que esta colección es mi favorita de todas las que he visto para el otoño de 2013 RTW. Me pondría probablemente cada pieza en menos de un segundo. Incluso los accesorios tan simples (las carteras de cuero impecables, las botas altas marrones y la simple elegancia de los tacones de tiras) me hacen absolutamente feliz. Como dije antes, la asociación y yo vamos de la mano y la perfecta colección de Lim me hace pensar en la era grunge de Seattle en la década del 1990, con los detalles en cuero, los suéteres de gran tamaño, los pantalones de franela oscura, y toda la paleta de colores oscuros. Este tiene que ser una de mis colecciones favoritas lejos, fomentando de mi mentalidad de que Phillip Lim es simplemente un dios de la moda.
  by Sophia Rosa, 
 17·2·13
 Tumblr · Polyvore
This is part of a collaboration project started by Mortem Blonde to have several reviews and different points of view on the New York's Fashion Week favourite designers.
Translations by Diorella Noir

Post a Comment