Every day is a free make up day


Ah, my first exam is officially over! You have no idea how relieved I feel. It was as if I had been carrying dead weight all along. And if you ask me, I think I did pretty damn well in the exam. I hope. Tomorrow is Boyfriend's birthday and this is what I plan on wearing tonight for dinner/movies whatever we end up doing. Pretty simple and relaxed. I have a few fun things coming up to show you but I'm still working on it and trying to see how it goes before I start spreading it around. What have you been up to these days?

Also, if you know english (if you are reading this you obviously do) check this out: 1 & 2, I found both pretty interesting. Let me know what you think!

Ay, mi primer parcial está terminado! No tienen una idea de lo alivida que estoy, es como si hubiese estado cargando peso muerto todo el tiempo. Si me preguntan, creo que hice un buen trabajo. Espero. Mañana es el cumpleaños de Novio y esto es lo que me voy a poner a la noche para ir a comer/ver pelis o lo que pinte. Bastante tranqui y simplón. Tengo un par de cositas divertidas para mostrarles pero todavía estoy trabajando en eso e intentando ver como resulta antes de desparramarlo por doquier. Qué estuvieron haciendo estos días?

También, si saben inglés, pueden ver esto: 1 2, que me pareció bastante interesante. Cuéntenme que opinan!
bloglovin | facebook | twitter | pinterest | flickr | tumblr

hat · thrifted, sweater · urban outfitters, skirt · forever21, parka · forever21, shoes · doc martens, tights · h&m

34 comments

  1. Congrats por el parcial! fue Sociedad o IPC o socio?
    El pelirrojo es definitivamente tu color y quiero ese sweater -bajon q nadie q conozca viaje-

    Beso

    ReplyDelete
  2. Ay qué lindoo, me gusta el look, el pelo, todo. Qué linda que es la sensación de sacarse una prueba de encima, por favor, mucho stress jajaja. Me encanta porque leo siempre la parte de inglés, no se por qué... Bueno, era eso ah.
    Besos! Juli.

    ReplyDelete
  3. 1. Ame la parka, es divina
    2. Nooo ya tuviste el primer parcial? Yo lo tengo el 5 y no te das una idea de lo mal que la estoy pasando, nerviosx1000

    Pasenlo lindoo en la salida, un beso grande!

    ReplyDelete
  4. Amo tu pelo por el amor de Dior.

    Besos y felicidades por haber rendido ya el primer parcial.. a mi me falta una semana todavía!
    Nati

    ReplyDelete
  5. Lovely outfit! Congratulations on getting through your first exam x

    Caitlin | Thistle & Tea

    ReplyDelete
  6. Love this outfit, sometimes I miss cold seasons just because I would love to wear again my parka!
    www.bonjourchiara.com
    Bonjourchiara Facebook Page

    ReplyDelete
  7. Yay congrats on finishing your first exam! I'm currently in that "the weight of stress is about to crush me into a million and one little pieces" stage so I can totally relate. Happy almost birthday to your boyfriend! On the "what's wrong with being a fashion blogger," I agree with many of them. At least 50% of the blogs I come across bother me in some regards. They're either not disclosing their sponsorships, or trying to play the "omg I'm soooo relatable" card while constantly wearing pieces worth hundreds of dollars, or just being disingenuous in general. It seems some of the more popular bloggers are the most guilty of this. Some of them on instagram share an average of 5-7 selfies a day! Cause that's not excessive. Anyway, thanks for recommending the articles-- they were a good read :)

    Mili

    ReplyDelete
  8. The sheer relief! You look doll in the outfit, love the skirt xx

    aforvogue.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  9. I love this outfit! And concrats with your boyfriend and finishing your first exam! x

    ReplyDelete
  10. You look absolutely gorgeous! Loved the whole get up and congratulations!

    ninaalvia.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Me encanta tu outfit, me gustó tu cabello rojo.
    Besos y abrazos :)

    ReplyDelete
  12. Me encanta esa parka y el título del post mucho mucho!
    Feliz cumple a tu novio y felicitaciones por el examen!

    ReplyDelete
  13. me encanta el outfit, es algo que yo usaría totalmente♥ ame la pollera, la parka y el sweater.
    btw me encanta como te queda el pelo en ese tono, un acierto total.
    felicitaciones máximas por el examen, y que la pases bien en el cumple de tu novio ajaj
    xo, camo.
    child-syrup.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. felicitaciones por el parcial! me alegro que arranques feliz tu etapa universitaria, y tu pelo esta bien bien bonito. Justo estoy mega aburrida y me voy a poner a leer esas dos cosillas que dejaste.
    besow

    ReplyDelete
  15. Super cool oufit
    very nice pics
    Great Blog and work
    http://heyhadrien.blogspot.com/2014/04/brasilia-diary-2.html

    ReplyDelete
  16. Te quedo muy muy lindo el color de pelo! Y me encanta el outfit, especialmente la pollera floreada... A lo que escribiste, felicitaciones por haber sobrevivido tu primer parcial! (yay! :D) Me gusto especialmente el segundo link que pusiste de IFB, me parece que es importante tomarse en serio las criticas hacia los bloggers (hasta cierto punto, obviamente) y asi intentar tener un blog lo mas sincero y personal posible.

    besos!
    http://mucculunga.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. That's some pretty outfit ! i love the coat ! My exams are in two weeks and i'm freaking out haha
    And thanks for following me it's always heartwarming :) i was already following you !

    ReplyDelete
  18. YOU ARE STUNNING xxxx

    http://www.yecrad.co.vu

    ReplyDelete
  19. felicitaciones por el examen bian!
    me encanta todo el look,quiero tooodo
    besos

    ReplyDelete
  20. I love your outfit and style!
    I would love it if we stay in touch via bloglovin and gfc! I want to see more of your cool style :)
    Let me know on my blog lovely <3

    xo
    Yujin
    La Celestials

    ReplyDelete
  21. congrats on finishing your first exam, but best wishes on the rest of your studies.
    and lovely outfit, love the cute printed skirt.
    xx http://1finedai.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. I have my first and only exam tomorrow! I haven't had time to revise because I've been working so I'm a bit nervous now eek.

    I've just read your last post about the issues with blogging, and I totally agree with everything you've said. My number one pet hate is copy and pasted generic comments that just say 'love it, follow me'! Urm, no. I just find it so rude!

    Love your writing girl xxx
    The Little Plum UK Fashion Blog

    ReplyDelete
  23. me gusta mucho el abrigo! Me gusta la combinación de texturas. beso

    ReplyDelete
  24. Creo que es super tarde ara felicitarte por el parcial pero no importa: Felicitaciones!
    Casi que puse ver todo lo que estudiaste por tu cuenta de instagram, así que seguro te fue muy bien.
    Cumpleaños del novio.. siempre es un temita complicado para mi porque nunca nunca sé que regalarle, la ropa no le gusta y ya me estoy quedando sin libros para darle.
    Espero que tengas un buen fin de semana largo!

    ReplyDelete
  25. Me encanta la parka!
    blogablebeauty.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. I love your outfit! I wish I could layer on clothes like that. I live in a tropical country and layering is definitely not our option.

    I have a new post, btw! It`s called "CHILDREN OF THE DAMNED" it`s about my festival outfit

    ROUGH & TOUGH | I`m on Bloglovin!

    ReplyDelete
  27. Ame el detalle en cuero/cuerina? de la parka, si bien no soy gran amiga de la piel/peludito ja! me gusta mucho como queda en esta! ahh y el color de tu pelo quedó super ;)

    p/d: amo las notas de IFB, son lo más!

    Besotes!
    Flor.
    Fashions Streets Blog

    ReplyDelete
  28. Amé amé amé el hat, la campera, el sweater, los doc, porque es algo que definitivamente usaría.
    Yo estuve a full con la facu, incluso los feriados, pero por lo menos haciéndo algo que me gusta jajaja
    Besotes y que tengas un lindo domingo! :)

    Ivi || The Closet blog
    www.the-closet.com.ar

    ReplyDelete
  29. jajaja me encantó el título, aunque soy pro maquillaje amo los "free make up days" es más, ahorita ando a cara lavada y mis granitos me lo están agradeciendo jajajaja.

    YOU CAN CALL ME FLANDERS - www.flaviaflanders.com

    ReplyDelete
  30. Felicitaciones por el parcial, y la parka es hermosa, me encanta como queda con el sweater y la pollera de flores.
    xx♥
    xteen-idle.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. You're so lucky you look good without makeup! I look atrocious, but I'm too lazy too wear foundation haha & happy birthday to your other half :) Love the parka btw, I'm STILL on the hunt for my perfect one. Also checked out the links, very different perspectives but I guess the topics are completely the same. I thought the second one was a little harsh though, I mean not all of us are lucky enough to be gifted a whole outfit! Haha Have a great week.

    The Fashann Monster

    ReplyDelete
  32. Ay super mega lindo el outfit. Mucha suerte en el cumple de tu bf que ya re pasó pero bueno IGUAL
    De dónde sacás esos artículos? siempre ando con el feeling de tenés cosas copadas para compartir. Me re alegró verlo porque 'but the world still needs people who do things just because they enjoy doing them' SÍ SÍ Y SÍ bueno

    THE PAULAS - thepauladenise.blogspot.com

    ReplyDelete