Brooklyn Gang



Just like that one time I posted about Ed Van Der Elsken, I am in love. Bruce Davidson's work is amazing, specially this collection, titled under "Brooklyn Gang" (which also happens to be a book that costs over 300 dollars). I had seen a few of his pictures here and there until I got curious enough to do a little research. I hope you enjoy them as much as I do. Did you know about Bruce Davidson? What do you think about this kind of post?
In 1959 Davidson read about the teenage gangs of New York City. Connecting with a social worker to make initial contact with a gang called the Jokers, Davidson became a daily observerand photographer of this alienated youth culture. The Fifties are often considered passive and pale by our standards of urban reality, but Davidson's photographs prove otherwise. 
 Al igual que esa vez que posteé sobre Ed Van Der Elsken, estoy enamorada. El trabajo de Bruce Davidson es increíble, en especial esta colección titulada "Brooklyn Gang" (o Pandilla de Brooklyn, que también es un libro que cuesta más de 300 dólares). Había visto algunas fotitos por ahí hasta que me picó el bichito de la curiosidad y finalmente me puse a buscar más. Espero que las disfruten. Conocían a Bruce Davidson? Qué les parece este tipo de post?










15 comments

  1. yesssssss I love photographs like these! Thanks for introducing me Bruce Davidson. The photos of like gangs and subcultures are amazing and these remind me of Ken Russell's photos of Teddy Girls

    Aida
    xx

    http://sunshinesuperwoman.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  2. these are perfect, thank you for the introduction! i'll be sure to have a look a the rest of his work!! xx

    thisisfrom-matilda.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  3. ay me encanta! No tenía idea y ahora voy a buscar un montón :)

    ReplyDelete
  4. These photos are incredible, thanks for the introduction!

    Tessa at Bramble & Thorn

    ReplyDelete
  5. I love his work! I wasn't familiar with the background story of the photographs so it was cool to finally find out! - Carolina

    ReplyDelete
  6. Que lindas y que epoca tan copada! Esos chicos, por cierto, son divinos <3. toda la actitud del mundo tenian.

    besos!

    ReplyDelete
  7. Great post, love the creative imagery!

    With love from London,
    Hayley
    http://thelifestylemenu.co.uk/

    ReplyDelete
  8. Amo las fotos en blanco y negro creo que ya te lo dije a eso
    Besooootes

    ReplyDelete
  9. No lo conocía y me encantó! Ahora voy a buscar más (quierounnovioquesevistasí).

    Un beso!

    Wondrous Place.

    ReplyDelete
  10. Definitivamente son muy geniales. Es increíble como algunas cosas se ven actuales (estéticamente obvio). La verdad no conocía al ph, me como mucho, re da para hacer una produ inspirada en estas imágenes!

    Besoteeees Bian!
    Flor.
    Fashions Streets Blog

    ReplyDelete
  11. absolutely beautiful photos, love black and white x

    ReplyDelete
  12. QUÉ HERMOSO ESTO, me da ganas de salir por brooklyn a caminar de noche (tengo problemitas). Me encanta cuando compartís trabajos de fotografía y demás ♥ no me defraudas nunca biannnnnnnnnnn

    thepaulas.com

    ReplyDelete
  13. Ultimamente estuve sintiendo una pequeña fasinacion por las fotos en blanco y negro. Ademas, estoy leyendo un libro donde la historia transcurre en Brooklyn especificamente y estas fotos parecen salidas del mismo! Genial trabajo. Gran idea.

    Saludos, Chiara.

    http://carpediemtodream.blogspot.com.ar/

    ReplyDelete