Amsterdam & Brugge


The reason of my disappearance, that's how this blog post should be called. I've been in London for the past three weeks now, studying and improving my english at an institute. I have had rather nice experiences so far but visiting Amsterdam and Brugge was something I really wasn't expecting. Yes, I did want to branch out and visit Edinburgh or Amsterdam but I didn't see it happening, for some reason. But it did! I will be getting back next Monday and I already have a crazy schedule waiting for me back in Buenos Aires, so hopefully I'll be able to create nice content and get this blog thing going. This are the pictures I took in Amsterdam and Brugge and I hope you enjoy!

La razón de mi desaparicón, así es como debería llamarse este post. Estuve en Londres estas últimas tres semanas, estudiando y mejorando mi inglés en un instituto. La experiencia hasta ahora estuvo bastante bien pero visitar Amsterdam y Brujas era algo que no esperaba. Si, tenía ganas de pasear por Edinburgo o Amsterdam pero no se, no pensaba que fuera a pasar. Pero pasó! Voy a estar volviendo a Buenos Aires el lunes que viene y ya empiezo con una agenda bastante ocupadita, asique espero poder poner en marcha este espacio! Estas son las fotos que saqué este finde en Amsterdam y Brujas, espero que las disfruten!

Amsterdam




I was only in Amsterdam for 24 hours. I rented a bike with a friend and decided, since we didn't have that much time to wait in line for museums, to just cycle around town and discover things ourselves. To be honest, I have no idea how the places I visited are called, I just know I loved them a little too much. Amsterdam is so pretty. The canals and the bridges and the bikes. I would even go as far as saying that I liked Amsterdam more than I like London. Later that night, after riding in the rain and getting soaked wet (and later, catching a cold) we visited the Red Light District which was a very interesting experience. But you'll have to see for youself if you ever visit. The morning after, we visited a cheese and clogs farm/factory and I just enjoyed myself a little too much. You could try all the different types of cheese and get your own clogs, which I thought was really cool (and also expensive which is why I decided against it).

Solo estuve en Amsterdam por 24 horas. Alquilé una bici con una amiga y decidimos que, como no teníamos tiempo de sobra para esperar horas y horas para entrar a museos, simplemente ibamos a andar por ahí y dar vueltas. Honestamente, no tengo idea de como se llaman los lugares que vi, solo se que me encantaron. Los canales y los puentes y las bicicletas. Inclusive me arriesgaría y diría que Amsterdam me gusta más que Londres. Más tarde esa noche, después de bicicletear bajo la lluvia (y enfermarme, por supuesto), visitamos la Zona Roja la cual fue una experiencia muy interesante. Pero lo tendrán que ver por ustedes mismos si algún día visitan. La mañana siguiente, fuimos a una granja/fábrica de quesos y suecos y quedé fascinada. Podías probar todos los tipos de quesos que quisieras y comprarte tus propios suecos, lo cual me pareció super copado (y también super caro, por eso no me pareció buena idea invertir - especialmente porque serían solo de recuerdo).

Brugge




I spent less time in Brugge than I did in Amsterdam (only five hours) but somehow I managed to take more pictures. Maybe because it wasn't pouring rain like crazy. I had lunch at a very lovely place and later had a waffle with melted milk chocolate on top with a little belgium flag, which was adorable. I also walked around without any clue of where I was or what it was that I was seeing but I loved it nonetheless. The had swans in a lake. A lot of them. I think that's just enough reason to love it. I bought chocolates for my whole family and myself and I couldn't be more excited to eat it all.

Pasé inslusive menos tiempo en Brujas de lo que pasé en Amsterdam (sólo cinco horas) pero por algún motivo terminé sacando más fotos. Quizás porque no estaba lloviendo a cántaros. Almorzamos en un lugar muy bello y después me comí un waffle calentito con chocolate con leche derretido encima y con una banderita belga super linda y adorable. También caminé por todos lados sin rumbo y sentido, pero me encantó lo que ví de todas formas. Tenían miles de cisnes en un lago. Miles. Eso me parece un buen motivo para que te encante un lugar y punto. Compré chocolates para mi familia y para mi y no puedo esperar a llegar a casa y comermelo todo.

16 comments

  1. I'm dutch and lived in Amsterdam my whole life. Glad you enjoyed it! If you would ever visit my hometown again (a bit longer I suppose) I would love to meet up for coffee! :) Have fun these last days in London!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Naomi! I would love to!! I will definitely let you know if I ever stop by Amsterdam again. Same goes to you if you ever decide to visit Buenos Aires!

      Delete
  2. Que lindo Bian! Tus fotos impecables como siempre y más ganas de ir me dieron ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. gracias delf ♥ ambos lugares 100% recomendados

      Delete
  3. Bian! wooow que hermosas fotos nena! y que bueno estos viajes relámpagos que se te dieron. Cuando llegues a Buenos Aires quiero juntada para escuchar todo el chisme jaja :)

    Un besote grande!
    Flor.

    ReplyDelete
  4. Waauw I love how brugge looks through your camera! It is so nice to see the Netherlands through your eyes too! Love this post :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you nina ♥ i hope to travel to europe again and spend more time in both countries! both were insanely beautiful and made me want to stay for longer.

      Delete
  5. Quedé enamorada de todas las fotos que compartiste y obvio que te re stalkie el instagram jajajaja.

    Después quiero que me cuentes dónde estudiaste inglés, yo tengo ganas de hacer un viajecito así :)

    Un beso grande Bian.


    Nati
    http://khaleesigeek.blogspot.com/
    http://iampoliticallycorrect.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. siii ya se viene el diario de viaje exclusivamente dedicado para tí

      Delete
  6. love your amsterdam pics!!! hope you had a lovely time in london too xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you ellie!! london treated me very, very well ♥

      Delete
  7. Como siempre, adoro tus fotos <3 que bueno lo de irse de viaje de ingles :DD

    ReplyDelete
  8. Excellent experience!!! I hope you improve your English skill while sightseeing and taking great pictures.
    Ana

    ReplyDelete